Steam'de Nasıl Arkadaş Eklenir

Steam'de Nasıl Arkadaş Eklenir


Steam tüm dünyada yaygın kullanım ile oyuncuların uğrak noktası olmuştur. Peki Steamde  arkadaşlarınızı nasıl ekleyebilirsiniz, arkadaş eklerken hangi aşamaları uygulamanız gerekmektedir dikkat etmeniz gerekenler nedir; gelin hep birlikte bakalım. Steamde arkadaş ekleme sosyal medyada alışık olduğumuz şekilde gerçekleşmiyor. Valve bu noktada biraz daha farklı bir prosedür uyguluyor. Steam seviyeniz ile birlikte gerçekleşen arkadaş ekleme hakkı tanıyor. Sadece bununla da sınırlı kalmıyor, Steam pazarında kullanım dışı olmaktadır. Eğer arkadaşlarınızı eklemek veya pazardan alışveriş yapmak istiyorsanız aşağıdaki maddeleri uygulayarak amacınıza ulaşmış olursunuz. Dilerseniz tüm ayrıntılarıyla sizlere hemen anlatmaya başlayalım.

Steam Arkadaş Ekleme Ücreti


Diğer oyun siteleri klişe bir şekilde oyunlardan ücret istemektedir ve bu istenilen ücrete arkadaşlık ekleme olayı da tabi tutulmaktadır. Yani arkadaşlarınızı listenize dâhil edebilmeniz için yüklü bir miktar oyun satın almanız gerekmektedir. Ancak bu olay Steamde farklı yürüyor. 5$’lık bir yükleme yaptığınız zaman oyun almanızı şart koşulmuyor, sadece cüzdanınıza para yüklemeniz yeterlidir. Aynı zamanda diğer arkadaşlarınız sizi kendi arkadaş listelerine ekledikleri zaman sizin arkadaşlık listenizde de bulunabiliyorlar.

Steam Arkadaş Ekleme İşlemi Nasıl Yapılır?


Steam'de arkadaş ekleme işleminin 4 farklı yolu bulunmaktadır:

1) Kod ile Arkadaş Ekleme:



  • Üst kısımdaki menüden isminize geldiğinizde çıkan sekmeden ‘arkadaşlar’ butonuna tıklayın.

  • Sol taraftan seçenekler kısmından ‘Bir Arkadaş Ekle’ bölmünü seçin.

  • Burada arkadaş ekleme kodu çıkmaktadır.

  • Ekleyeceğiniz arkadaşınızdan kodunu istemeniz gereklidir. Dilerseniz kendi kodunuzu ona göndererek de arkadaşınızı ekleyebilirsiniz.


2) Bağlantı ile Arkadaş Ekleme:



  • Aynı menüde kod kısmının altında 2. yöntem olarak bu yol görünmektedir.

  • Buradaki linki arkadaşınızı gönderebilirsiniz.

  • Eğer size link geldiyse Steam hesabınıza tarayıcıdan giriş yapmanız gerekmektedir.


3) İsim ile Arkadaş Ekleme:


Geçmişte bu yol, uygulanış yöntemiyle epey uğraştırıcı bir iş haline geliyordu. Güncelleme ile yeni Steam ara yüzü karşımıza çıktı ve daha kullanışlı bir şekilde arkadaşlarımızı ekleyebiliyoruz. Eskisinde olduğu gibi kullanıcı adı değil, profilde kullandığı ismi aratmanız gerekiyordu. Ancak Steam dünya genelinde pek çok benzer isimli profilleri karşınıza çıkartabiliyor. Yine de ekleyeceğiniz kişi özgün ve kendine has bir isim kullanıyorsa çok daha kolay bir şekilde ekleyebilirsiniz.

  • Arama kısmına arkadaşınızın Steam üzerinde kullandığı nickname (kullanıcı isimi) yazdıktan sonra arama yapın.

  • Çıkan sonuçta arkadaşınızın profiline girerek ‘Arkadaş Ekle’ butonuna tıklayıp arkadaşınızı listenize ekleyebilirsiniz.


4) Oyun içi Arkadaş Ekleme:


Özellikle Valve’nin kendi oyunlarında (CS: GO, Dota2 gibi), oyunları birlikte oynadığınız kişileri oyunun içerisinden bulup, ekip arkadaşı olarak ekleyebiliyorsunuz. Ortak arkadaşlarınızın vesilesi ile tanıştığınız insanları ve karşı takımınızda oynayan insanları oyun esnasında bu şekilde arkadaş olarak ekleyebilirsiniz. Aslında bu durum diğer oyunlar için de geçerli sayılmaktadır.

Steam mobil üzerinde ise bu son maddemiz dışında tüm yöntemleri uygulayarak arkadaş ekleme işleminizi tamamlayabilirsiniz. Keyifli ve başarılı oyunlar dileriz.
Previous Post
Next Post

post written by:

18 yorum:

  1. Didem Özkan17 Ocak 2021 05:10

    GÜZEL bir yazı çok beğendim emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Ömer yapıcı17 Ocak 2021 05:28

    Birçok arkadaşımı ekleyebildim teşekürler gerçekten çok yardımcı oldunuz elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Sayenizde steamde arkadas eklemeyi ogrendim cok tesekkurler

    YanıtlaSil
  4. Abdurrahman Damar17 Ocak 2021 05:29

    Bir Sürü Arkadaş ekledim Bilgi için teşekkürler kardeşim

    YanıtlaSil
  5. Emre Yılmaz17 Ocak 2021 05:38

    Bilmiyordum. Bu siteye girdikten sonra öğrendim. Süpersiniz. İyiki girmişim. Şimdi sayelerinde öğrendim. Kıymetli bilgi 👍

    YanıtlaSil
  6. arkadaşlarımı ekledim bile sayenizde

    YanıtlaSil
  7. Cüneyt ertas17 Ocak 2021 05:53

    Steamda nasıl arkadaş eklenir anlatan mükemmel site tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  8. Arkadaslarimi ekledim bu bilgiler sayesinde ögrenmis oldum

    YanıtlaSil
  9. steamde nasıl arkadaş eklenir bilgisini verdiği için gamexl.net sitesine teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. Steamda arkadaş eklemek için harikaa bir yazı ellerine sağlık derim

    YanıtlaSil
  11. Arkadaşımı isim olarak bir türlü bulamıyordum arkadaş eklemek için. Meğer başka yollarla da arkadaş ekleniyormuş. Vay be bilmiyordum

    YanıtlaSil
  12. Steam Arkadaş Ekleme ile ilgili güzel bür yazı olmuş. Bilgilendirici. Emeğinize sağlık 👍👍

    YanıtlaSil
  13. Arkadas eklemek için bu yazıyı okudum ve çok memnun kaldım sizlerde bu yazıyı okuyun

    YanıtlaSil
  14. Steam de gerçekten arkadaş ekleme ayrı bir sorundu. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  15. Oyun içinde arkadaş eklemek istediklerim oluyordu ama bir türlü bulamiyordum. Arkadaş ekleme seçeneklerini çok güzel anlatmışlar. Bire bir yaptım oldu. Ekleyebiliyorum artık istediklerimi

    YanıtlaSil
  16. berkay yavuz17 Ocak 2021 22:32

    uzun zamandir bunu ariyordum. steamde arkadas nasil eklenir her yere baktim bulamadim emegi gecen herkese tesekkurler

    YanıtlaSil
  17. Ali Yapıcı18 Ocak 2021 00:00

    Steam üzerinden arkadaşımı ekleyemeyip saatlerce ayrı ayrı oyun oynadık ve karşımıza sizin bu yazınız çıktı sonunda ekledik birbirimizi de beraber oyun oynayabileceğiz

    YanıtlaSil
  18. çok detaylı anlatılmış teşekkürler.

    YanıtlaSil